فروش فایل10

فروشگاه فایل

فروش فایل10

فروشگاه فایل

باتری ماشین چیست و استارت آپ تلیسان چگونه عمل میکند ؟


باتری ماشین چیست و استارت آپ تلیسان چگونه عمل میکند ؟

 

 

عملکرد باتری ماشین چگونه است ؟

آیا می‌دانستید که عملکردهای باتری ماشین بسیار بیشتر از روشن کردن ماشین شما است؟ درک نحوه عملکرد باتری خودرو به دلایل زیادی می تواند مفید باشد. باتری ماشین شما بخشی از یک سیستم یکپارچه تنظیم شده است که از فرآیندهای ماشین شما پشتیبانی می کند. اگر فکر می کردید که این فقط یک تکه ساده از تجهیزات است، همره مقاله شرکت تلیسان باشید.

10_tj7m.jpg

 

بیایید نگاهی به پنج عملکرد باتری ماشین بیندازیم و متوجه شویم که خرید باتری ماشین تلیسان چقدر پیچیده است.

 

منبع تغذیه خودرو باتری خودرو پاوربانک خودرو است. باتری غالباً مستطیلی و جعبه ای شکل، محل ذخیره نیروی مورد نیاز وسیله نقلیه شما برای راه اندازی موتور و حفظ شارژ است.

در بیرون، باتری ماشین فقط شبیه یک بلوک پلاستیکی خسته کننده با چند اتصال دهنده در بالا به نظر می رسد. اما این پوسته خارجی پلاستیکی کاملاً بادوام و معمولاً مقاوم در برابر اسید است تا از اجزای داخلی پیچیده و مواد داخل آن محافظت کند که جادویی را انجام می دهند. داخل باتری محلول شیمیایی (معمولا اسید سولفوریک) و لایه هایی از صفحات سرب و دی اکسید سرب است که با اسید واکنش می دهند و انرژی ایجاد می کنند.

 

کارشناسان تلیسان میگویند که سطوح ولتاژ متفاوتی برای باتری خودرو وجود دارد که رایج ترین آنها 12 ولت است. یک باتری استاندارد 12 ولتی خودرو دارای شش سلول است که هر کدام 2.1 ولت در حالت شارژ کامل تولید می کنند. هر کاهش 0.2 ولتی در شارژ باتری تقریباً معادل 25? از دست دادن برق است. بنابراین، حفظ شارژ مناسب باتری همیشه ضروری است

.

جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری ماشین

مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید که ممکن است باتری شما را تخلیه کند و ذخیره انرژی شما را کاهش دهد. مطمئناً نمی‌خواهید یک روز صبح دیر به سر کار می‌روید و ماشین شما به شارژ مجدد باتری نیاز ندارد. توجه به این خطرات احتمال غافلگیر شدن شما از باتری مرده را کاهش می دهد:

 

چراغ های جلوی خود را روشن نگذارید! اکثر خودروهای مدل جدید دارای چراغ‌های جلوی خودکار هستند، بنابراین توجه به این موضوع ممکن است در رادار شما نباشد. اما تصور کنید، در حالی که ماشین شما سرویس می‌شود، در حال رانندگی با ماشین شخص دیگری یا وسیله نقلیه‌ای هستید که چراغ‌های جلوی خودکار ندارد. می توانید فراموش کنید که آنها را روشن کنید، و می توانید فراموش کنید که آنها را خاموش کنید! این باعث می شود باتری نسبتاً سریع تخلیه شود.

اطمینان حاصل کنید که تمام درهای شما، داخلی و خارجی بسته هستند و هیچ چراغ یا لوازم الکترونیکی روشن نیست. به این چیزها کشش انگلی می گویند و وقتی ماشین خاموش است به آرامی برق باتری را قطع می کنند زیرا هیچ شارژ مجدد فعالی از دینام وجود ندارد

 

راهکاری تلیسان برای عمر بیشتر باتری ماشین

به طور مرتب اتصالات و پایانه های باتری خود را بررسی کنید (یا از مکانیک خود بخواهید که مرتباً چک کند). با گذشت زمان آنها می توانند شل شوند یا حتی شروع به ایجاد خوردگی کنند. این به راحتی قابل اجتناب است، اما اگر در طول رفت و آمد از کار خارج شوید، می تواند به سیستم الکتریکی خودرو شما آسیب برساند و عمر باتری را کاهش بدهد .

در صورت امکان، ماشین خود را برای مدت طولانی در گرما یا سرمای شدید نگذارید این را تلیسان میگوید. چه آن را در گاراژ پارک کنید و چه به طور دوره‌ای آن را راه‌اندازی کنید و مقداری شارژ به باتری بدهید، هر باتری که عمر متوسطی داشته باشد ممکن است در دماهای شدید در هر دو انتهای دماسنج شروع به ضعیف شدن کند.

اگر متوجه شدید که ماشین شما در استارت زدن مشکل دارد یا بعد از اینکه در جایی رانندگی کردید استارت نمی خورد، به عنوان مثال - به سوپرمارکت رفتید و مشکلی نداشتید، اما وقتی با چمدان هایتان به ماشین خود برگشتید، ماشین شروع به کار نمی کند. شروع - ممکن است دینام بدی داشته باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.