فروش فایل10

فروشگاه فایل

فروش فایل10

فروشگاه فایل

خطرات دی اتیل اتر

خطرات دی اتیل اتر

دی اتیل اتر به شدت اشتعال پذیر است و به دلیل اینکه به شدت فرَار بوده و وزن گاز اتر از هوا کمتر است ، بخار اتر در ارتفاع پایین از سطح زمین حرکت می کند و آتش به وجود آمده می تواند تا مسافت زیاد را حرکت نماید . این حتی در صورتی که تنها در این ماده باز باشد، ممکن است گاز خروجی از آن خود را به منبع اشتعال رسانده و منجر به آتش گرفتن کل بطری آن بشود. منبع اشتعال آن لزوما حتما نباید شعله باشد و الکتریسیته ساکن، پلیت داغ یا هیتر می توانند موجب آتش گرفتن آن شوند.

دمای خود آتش گیری این ماده ??? درجه سانتی گراد است. این بدان معناست که با رسیدن به این دما، ماده به صورت خود به خودی آتش می گیرد.

uzm_d1.png

خرید دی اتیل اتر

شرکت آوا تجهیز آزما نمایندگی شرکت اکسیر اتریش در ایران در زمینه تولید و فروش مواد شیمیایی در اصفهان فعالیت داشته و واردات مستقیم مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی از برندهای معتبر جهانی را انجام می نماید.  برای خرید دی اتیل اتر اکسیر اتریش با کارشناسان ما تماس بگیرید

 

سولفوریک اسید

سولفوریک اسید در گذشته جوهر گوگرد یا هیدروژن سولفات خوانده می‌شد و همچنین به عنوان روغن ویتریول هم شناخته می شود، یک اسید معدنی است که از عناصر گوگرد، اکسیژن و هیدروژن تشکیل شده و دارای فرمول مولکولی H?SO? است. یک مایع بی رنگ، بی بو و چسبناک است که در آب محلول است و در واکنش هایی که بسیار گرمازا است، ساخته می شود.

 

mkpt_d2.jpg

کاربرد

سولفوریک اسید یکی از مواد اصلی در صنایع شیمیایی است و در واقع تولید اسید سولفوریک یک کشور شاخص مهمی برای قدرت صنعتی آن است. این ماده بیشتر برای تولید کود مورد استفاده قرار می گیرد، اما در فرآوری مواد معدنی، پالایش روغن، فرآوری فاضلاب و در صنایع شیمیایی برای تولید مواد شوینده ( کاربرد اسید سولفوریک در شوینده ) ، رزین های مصنوعی، مواد رنگ کننده، داروسازی، کاتالیزورهای نفتی، حشره کش ها و ضد یخ ها نیز بسیار مهم است.

 

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید سولفوریک اسید اکسیر اتریش  با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دی کلرو متان

Dichloromethane, CH2Cl2 (DCM)
دی کلرومتان یک حلال آلی است که به طور گسترده در تحقیقات شیمیایی استفاده می شود. یک مایع بی رنگ و فرار است، اما در هوا قابل اشتعال و قابل انفجار نیست.

فرمول شیمیایی: CH2Cl2

 

 

تولید دی کلرومتان

دی کلرومتان معمولاً با حرارت دادن متان با گاز کلر تولید می شود. محصولات این فرایند ترکیبی از کلرومتان (متیل کلرید)، دی کلرومتان (متیلن کلرید)، تری کلرومتان (کلروفرم) و تتراکلرومتان (تتراکلرید کربن) است که به وسیله تقطیر از هم جدا می شوند.

 

خرید دی کلرومتان

برای خرید دی کلرومتان اکسیر اتریش  تماس بگیرید.

 

سیکلوهگزان

سیکلوهگزان یک سیکلو آلکان با فرمول مولکولی C?H?? که حلقه ای با شش اتم کربن استسیکلوهگزان مایع بی رنگ، فرار و قابل اشتعال است و دارای بویی مانند نفت استسیکلو_هگزان می تواند باعث افسردگی شود همچنین می تواند باعث سردرد، سرگیجه، خشکی گلو و سوزش چشم شود.

تولید

برخلاف بنزن ، سیکلوهگزان در منابع طبیعی مانند زغال سنگ یافت نمی شود. به همین دلیل ، محققان نمونه های اولیه سیکلو هگزان را سنتز کردند.

 کاربرد

  • این ماده عمدتاً برای تولید صنعتی اسید چرب و کاپرولاکتام که از پیشروهای نایلون هستند مصرف می شود که بازار غالب آن الیاف است. این الیاف در لباس هایی از قبیل جوراب های زنانه، لباس خواب و لباس زیر، فرش و مبلمان خانگی استفاده می شود.
  • سیکلو هگزان گاهی اوقات به عنوان یک حلال آلی غیر قطبی مورد استفاده قرار می گیرد، اگرچه ان-هگزان برای این منظور کاربرد بیشتری دارد.
  • همچنین برای کالیبراسیون ابزارهای سنجش کالریمتری اسکن دیفرانسیل (DSC) استفاده می شود.

 

برای خرید سیکلوهگزان اکسیر اتریش با ما تماس بگیرید

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

03132402900 
09135080594 

 

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

طراحی سایت آمیزه ای از دانش، هنر و خلاقیت استفاده از عناصر دیداری، و توان مهندسی در چیدن آن ها کنار یکدیگر است. هنگامی که یک سایت بر مبنای اصول و هارمونی اجزا طراحی شود علاوه بر جذب نگاه دائمی مخاطب، میتواند فارغ از محدودیت های زمان، به اثری جاودانه تبدیل شود.

امروزه سفارش طراحی وبسایت در لیست اولویت های هر شرکت یا کسب و کاری قرار گرفته است. صاحبان مشاغل میدانند که روز به روز به تعداد کاربران اینترنت افزوده میشود و برخورداری از پایگاهی خوب در دنیای مجازی نیاز به توجه ویژه ای دارد. افزایش تاثیرگذاری یک سایت در جلب نظر مخاطب و همچنین تخصصی شدن حرفه طراحی وبسایت، میطلبد که نگاهی حرفه ای به این مقوله داشته باشیم.

f8vz_b1.jpg

تاثیر طراحی وب سایت در کسب و کار ها...

روزانه هزاران وبسایت در جهان، صدها وبسایت در ایران و احتمالا ده ها وبسایت که مستقیم یا غیرمستقیم رقیب شما محسوب میشوند راه اندازی میگردند. یافتن جایگاهی مناسب و محکم در این میان موفقیتی است که به سادگی محقق نمیشود و قواعد انجام آن در تخصص طراحان حرفه ای سایت است. شرکت نرم افزاری اسپاد با شناخت جامعی که از فضای مجازی دارد، کسب و کارتان را بررسی کرده و وبسایت شما را مطابق با نیازهایتان و سلیقه مخاطبان شما طراحی میکند. بدین ترتیب میتوانید کسب و کارتان را در دنیای مجازی نیز به درستی معرفی کرده و با طراحی سایت حرفه ای، خدمات و محصولات خود را به خوبی به مخاطبانتان ارائه کنید.

اگر در حال حاضر یک وبسایت دارید اما زمان زیادی از فعالیت آن میگذرد، پیشنهاد میکنیم که آن را به دست طراحان و تحلیلگران با تجربه اسپاد بسپارید تا سایت شما را بررسی کرده و در صورت نیاز تغییرات و بهینه سازی هایی را روی آن اعمال کنند؛ در این صورت می توانید مطابق با تکنولوژی روز طراحی وبسایت حرکت کنید. اگر هم هنوز سایتی ندارید، تیم مجرب اسپاد آماده است تا با طراحی وبسایت خلاقانه و بروز و بهینه سازی و سئوی سایت مسیر روشنی را در کسب و کار آنلاین برایتان فراهم سازد.

چرا به طراحی سایت نیاز داریم؟ سایت یا شبکه های اجتماعی؟

فرض کنید صاحب یک وبسایت فروشگاهی هستید، اینکه صرفا با مخاطبانتان در ارتباط باشید یا عکس محصولات را به آنها نشان دهید کافی نیست، بلکه باید با یک وبسایت فروشگاهی جامع و مناسب، شرایطی فراهم کنید که کاربران به شکلی آسان و سریع اقدام به خرید کنند. همچنین میتوانید به طور دقیق آمار بازدید کاربران، میزان فروش و تمامی فعالیت ها را مدیریت کنید.

البته با انجام بازاریابی شبکه های اجتماعی میتوانید فعالیت خود را در این فضا مدیریت کرده و بهترین نتیجه را از آن بدست آورید.

شرکت اسپاد با سابقه طراحی وب سایت فروشگاهی ، نیازها و خواسته های شما را برآورد میکند و با بودجه متناسب شما وب سایت در خور شما را طراحی خواهد کرد.

 

تخصص های دخیل در طراحی وب سایت

افرد و تخصص های مختلفی در روند طراحی سایت نقش دارند. شرکت اسپاد طی سالها فعالیت حرفه ای در این زمینه، متبحرترین و متخصص ترین ها در حوزه طراحی وبسایت را در قالب یک تیم منسجم در کنار هم قرار داده تا بهترین خروجی ممکن حاصل شود. سفارش طراحی سایت شما از اولین گام یعنی مشاوره تا آخرین گام یعنی راه اندازی، بدست بهترین افراد سپرده خواهد شد. همانطور که در ساختن یک برج بلند قامت اشخاص مختلف با تخصص های متفاوت در کنار یکدیگر فعالیت میکنند، در اسپاد نیز پروژه طراحی سایت توسط تحلیلگران، طراحان، برنامه نویسان، پشتیبانان و مدیران پروژه به شکلی هماهنگ و ساختار یافته انجام میشود. پس از پیاده سازی کامل سایت، متخصصین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی اسپاد، پیشنهادات حرفه ای خود را جهت ورودی شکوهمندانه و حضوری موفق در محیط مجازی، به مشتریان محترم ارائه میکنند.

فاکتورها و مفاهیم طراحی سایت

همواره طراحی وب سایت در چهارچوب و قالب مشخصی انجام میشود. رعایت استانداردها و اصول طراحی وبسایت و همچنین توجه به تکنولوژی های روز طراحی وبسایت در این امر مؤثر است.
اگر نیازبه طراحی سایت حرفه ای دارید ، شرکت اسپاد با تجربه چندین ساله در طراحی وب سایت های حرفه ای با گستردگی مشتریان در سطح کشور آماده همکاری با شما برای طراحی ، پیاده سازی و پشتیبانی حرفه ای وب سایت شماست.

 

دروس عمومی کنکور

دروس عمومی کنکور

goy9_m2.png

نحوه چینش سوالات دروس عمومی در کنکور

این دروس شامل ادبیات ، عربی ، دین و زندگی و زبان انگلیسی. در این بین ادبیات به دلیل ضریب بالای 4 از اهمیت بیشتری برخوردار است همچنین دینی دارای ضریب 3 و در درس عربی و زبان انگلیسی دارای ضریب 3 می باشند. دروس عمومی در کنکور 100 سوال است که سهم هر درس 25 تست می باشد و نمره هر تست 4 درصد است. اولین درس ادبیات است که به ترتیب شامل 3 تست لغت و معنا ، 3 تست تاریخ و ادبیات ، 3 تست املا و لغات و 3 تست آرایه، 5 تست زبان فارسی و 9 تست قرابت معنایی در آخر می باشد. بعد از درس ادبیات درس عربی قرار دارد. در اول درس عربی 8 تست ترجمه و تعریب عربی وجود دارد. پس از آن یک متن قرار دارد و 4 تست از مفهوم آن متن سوال می دهند . 3 تست تجزیه و تحلیل 2 تست هم اعراب گذاری. 8 تست هم از قواعد عربی سوال می دهند. پس از درس عربی دین و زندگی قرار دارد که در چند سال اخیر سوالات آیه محور آن زیاد شده است و 70 تا 75% سوالات را تشکیل می دهد. پس از درس عربی درس زبان انگلیسی قرار دارد. و شامل 3 الی 4 تست گرامر و 6 الی 7 تست لغت می باشد همچنین بعد از آن 5 تست کلوز تست و 10 تست ریدینگ قرار دارد و شامل دو متن است.

 

اهمیت دروس عمومی: به دلایل زیادی از اهمیت بالایی برخوردار است اول اینکه اهمیت این دروس همانند دروس اختصاصی است. دوم اینکه این دروس زود بازده می بشد و می توان آنها را در مدت زمان نسبتاً کم به یک درصد قابل قبول رساند. این دروس را می توان راحت تر از دروس اختصاصی میتوان به درصد های 90 به بالا رساند. ولی با وجود این خیلی از داوطلبان به آنها کم لطفی می کنند و در پایان هم نتیجه خوبی نمی گیرند. شاید اگر به رتبه ها و درصدهای داوطلبان سال های پیش نگاه کنید مثلاً داوطلبانی که رتبه 1000 تا 2000 را دارند خیلی از آنها درصدهای دروس اختصاصی آنها شبیه به هم است و این درصد های دروس عمومی است که رتبه های آنها را جابجا می کند پس اصلاً این دروس را دست کم نگیرید.

چند دیدگاه بین دانش آموزان وجود دارد دسته اول از همان ابتدا مطالعه دروس عمومی را آغاز می کنند و همزمان با دروس اختصاصی دروس عمومی را نیز مطالعه می کنند. تقریباً 30 تا 40 درصد از وقت مطالعاتی خود را به آن اختصاص می دهند مثلاً اگر 10 ساعت مطالعه داشته باشند 3 تا 4 ساعت آن را درس عمومی می خوانند. این دسته از داوطلبان بهترین روش مطالعاتی را دارند و اصولی پیش می روند. این گروه بعد از ایام عید بصورت اصولی به کار خود ادامه می دهند و از اوایل اردیبهشت می توانند کتاب زرد عمومی یا همان سوالات سال های پیش را مرورو کنند. امیدوارم که شما هم از همان دسته باشید. دسته دوم گروهی از داوطلبان هستند که تا قبل از عید نوروز خیلی کم به این دروس اهمیت دادند وشاید 10 تا 20 % وقت خود را صرف خواندن این دروس کردند. و بجای آن دروس اختصاصی را خواندند این گروه باید از بعد از عید نوروز تا اواسط اردیبهشت مطالعه دروس عمومی خود را افزایش دهند تا از این ناحیه آسیب نبینند. دسته سوم اندسته هستند که تحت تاثیر حرفهای دیگران دروس عمومی را نمی خوانند و به این خیال که بعد از عید می توانند آن را جمع و جور کنند این دروس را مطالعه نمی کنند. باید خدمت این دسته از داوطلبان عرض کنم که بعد از عید با نزدیک شدن به کنکور یکسری  فشارهایی روی بجه ها خواهد بود که امکان خواندن بخش هایی که توسط دانش آموز خوانده نشده به آنها فشار می آورد . حالا اگر صرفاً بخش های حفظی خوانده نشود مشکلی ندارد ولی اگر کل این دروس را نگه دارند برای بعد از عید کار کمی برایشان سخت خواهد بود ولی اگر باز هم ساعات مطالعه خود را بعد از عید افزایش دهند باز هم می توانند این کاستی را جبران کنند و نتیجه قابل قبولی بگیرند.  این دسته باید تلاششان را در این زمینه بیشتر کنند . اما دسته چهارم از داوطلبان هم وجود دارند که البته تعدادشان کم است که اعتقاد دارند فقط با اختصاصی خواندن می توانند به رشته مورد نظر قبول شد که آنها دروس عمومی را اطلاعات عمومی می دانند و در واقعیت احتمال قبولی آن دسته از داوطلبان خیلی کم است. امیدوارم که دسته سوم و چهارم نباشید یا اگر هستید تلاش کنید که خود را از این دسته خارج کنید. در نظر داشته باشید در هر بازه ای از کنکور که قرار دارید و دروس عمومی را شروع نکرده اید حتما شروع کنید و اگر تلاش لازم را انجام دهید حتماً نتیجه می گیرید .

که برای نتیجه گرفتن می تونید از پکیج های عمومی حرف آخر،  که تطابق بالای با کنکور دارند به خصوص درس دینی که تطابق صد در صدی کنکور دارد، استفاده بکنید.

نحوه مطالعه دروس عمومی

ادبیات: درسی است که باید بصورت موضوعی خوانده شود. همان موضوعاتی که سوالات ادبیات را به چند دسته تقسیم کرده است: لغات ، تاریخ ادبیات ، املاء ، زبان فارسی ، آرایه و قرابت معنایی و نحوه مطالعه هر یک با دیگری فرق دارد.

لغت و تاریخ ادبیات: این بخش صرفاً حفظی است. شاید حجمش کمی زیاد باشد ولی مطمئن هستید که اگر خوب آن ها را بخوانید می توانید به هر 5 تست جواب صحیح بدهید که می شود 25% از ادبیات . توصیه می کنم که این 20 % را از دست ندهید. امتیاز گرفتن از این قسمت آسان تر است تا بعضی از قسمت های مهارتی ادبیات مثل آرایه و زبان فارسی. این قسمت را شما می توانید در وقت های مرده خود بخوانید مثلاً در مسیر رفت و آمد به کلاس ها یا مدرسه یا وقتی از درس خواندن خسته شده اید این قسمت را مطالعه کنید. قسمت املا هم که دو تست دارد و بیشتر از املا های زبان فارسی سوال می دهند که براحتی می توان یک تست از دو تست را پاسخ دهید و اگر زیاد هم مطالعه کنید می توانید هر دو تست را پاسخ دهید.

آرایه های ادبی: از قسمت های سخت و مهارتی ادبیات است و در وهله اول شما باید با مفهوم آرایه ها آشنا شوید و سپس با تست زدن این مهارت خود را افزایش دهید و همچنین سعی کنید که قبل از عید بر این مهارت تسلط یابید.

زبان فارسی: 5 تست از این قسمت در کنکور می آید. این قسمت کمی سخت و مهارتی محسوب می شود که خیلی از داوطلبان در آن مشکل دارند ولی برای اینکه از دیگران جلو باشید باید با تمرین کردن و تست زدن این مهارت را در خود تقویت کنید تا حداقل بتوانید 3 تست از آن را جواب دهید.

قرابت معنایی: بیشترین سهم ادبیات را به خود اختصاص داده است. در وهله اول باید به مفهوم کل شعرهای دبیرستان آشنا شوید و آنها را در ذهن خود بسپارید سپس با تست زدن مهارت خود را در درک شعر افزایش دهید  همچنین سرعت خود را افزایش دهید.

درس عربی: ترجمه و تعریب 32 % عربی را به خود اختصاص می دهد. و با تمرین کردن و تست زنی و یاد گرفتن نکات آن می توانید به راحتی از پس آن بر آیید.

درک مطلب: برای جواب دادن به 4 سوال مفهوم باید کل متن را خوانده و مفهومش را بیابید ولی باید برای جواب به 5 سوال اعراب و تجزیه و تحلیل نیازی به خواندن متن نیست و می توانید تمرین به این 5 سوال جواب دهید.

قواعد عربی: 32% از سوالات عربی را تشکیل می دهد و بخش مهارتی آن را می باشد. شما می توانید  با یک منبع آموزشی خوب و کمک آموزشی مناسب به این سوالات پاسخ دهید و سعی کنید قواعد عربی را قبل از عید مطالعه کنید و بر آنها مسلط شوید.

دین و زندگی: اگر این درس را بدون هیچ منبع آموزشی مطالعه می کنید باید اولاً بر تمام قسمت های حفظی کتاب مسلط باشید همچنین همه مفاهیم آیات را بدانید و متون دروس و سایر آیات ارتباط دهید. تست زنی و حفظ کتاب در درس دین و زندگی نقش بسزایی در افزایش درصد شما خواهد داشت.

با پکیج آیات و روایات حرف آخر، می تونید همه آیات دینی کنکور رو یک بار برای همیشه یاد بگیرید.

زبان انگیلیسی: برای پاسخ دادن به گرامرها از کتاب های کمک آموزشی می توانید استفاده کنید. اگر کمی دقت کنید می توانید این سوالات را براحتی پاسخ دهید . برای لغات هم علاوه بر حفظ کل لغات دبیرستان باید از کتاب های کمک آموزشی تست زنی هم استفاده کنید تا تکنیک جواب دادن به این سوالات را بیابید و بتوانید به آنها در کمترین زمان پاسخ دهید. قسمت کلوز تست هم ترکیبی از متن ، گرامر و لغات می باشد که با مهارت و افزایش دامنه لغات و تسلط بر گرامر قابل پاسخگویی است. لغات ، گرامر و کلوز تست درس زبان انگلیسی را با تست زنی و مطالعه می توان پاسخ داد ولی قسمت ریدینگ به دامنه لغات زیاد ، مهارت و تکنیک های ریدینگ بستگی دارد که جز قسمت مهارتی و مهم زبان انگلیسی محسوب می شود و داوطلبانی که سطح زبان انگلیسی آن ها پایین است با این قسمت مشکل دارند. که می توانند با خواند لغات اضافی ، تمرین کردن و یاد گرفتن نکات اضافی برای ریدینگ این مشکل را تا حدودی حل کنند.

سخن پایانی: فکر کنم اهمیت زیاد دروس عمومی و نحوه برخورد با آنها را دریافتید. امیدوارم که به این دروس کم لطفی نکنید و با مطالعه دقیق به رتبه و درصد مورد نظر خود برسید.

برای مطالعه کامل مقاله، معرفی حرف آخر کلیک بکنید.

 

ریمپ خودرو در کاراک؛ معتبرترین مرکز ریمپ

ریمپ خودرو در کاراک؛ معتبرترین مرکز ریمپ

 

hrsx_c2.jpg

به دست آوردن بیشترین بهره از اتومبیل خود از نظر عملکردی و اقتصادی راهی عالی برای بهبود تجربه کلی رانندگی و صرفه جویی در هزینه های سوخت در طی ماه ها و سال ها است. در حالی که تنظیم اتومبیل برای دست یابی به عملکرد بهینه گاهی ممکن است برای بسیاری از رانندگان بغرنج و پیچیده به نظر برسد، شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کار با ریمپ کردن در کمتر از 30 دقیقه انجام می شود. بنابراین اولین سوالی که ممکن است در ذهن هر فردی ایجاد شود این است که ریمپ چیست؟ در ادامه به بررسی پاسخ این پرسش می پردازیم.

ریمپ چیست؟

ریمپ کردن که گاهی تنظیم ECU نیز نامیده می شود، زمانی اتفاق می افتد که تنظیمات واحد کنترل موتور خودرو (ECU) برای بهبود بخش های متعددی از عملکرد وسیله نقلیه تغییر یابد. از طریق باز نویسی تنظیمات موجود با نرم افزار جدید، مالک خودرو با برنامه ریزی مجدد می تواند تزریق سوخت، جریان هوا، سنسورها و سایر موارد را مدیریت کند.

وسایل نقلیه موتوری توسط کامپیوتری معروف به واحد کنترل موتور (ECU) هدایت می شوند. این کامپیوتر کوچک موارد مرتبط با موتور مانند زمان احتراق، نسبت هوا به سوخت و افزایش فشار را کنترل می کند. با تنظیم این پارامترها می توان بهره وری خودرو از نظر عملکردی یا اقتصادی (یا گاهی در هر دو زمینه) را افزایش داد. ریمپ کردن در حقیقت نصب یک نرم افزار دیگر بر روی کامپیوتر خودرو و جایگزین کردن آن با نرم افزار پیش فرض کارخانه سازنده است. این نرم افزار جدید تنظیمات سفارشی و اختصاصی برای کسب بیشترین بهره از موتور را ارائه می دهد. این تنظیمات معمولا با اتصال یک لپ تاپ به درگاه OBD خودرو نصب می شوند؛ این بدان معنا است که می توان این کار را بسیار سریع انجام داد.

برای ریمپ کردن وسایل نقلیه قدیمی تر مجبور هستید تراشه کامپیوتر موتور خود را به طور کامل برداشته و با یک تراشه جدید که نرم افزار جدید در آن موجود است، جایگزین کنید. به همین دلیل در گذشته به این کار چیپینگ (chipping: یا تراشه برداری یا تعویض تراشه) گفته می شد.

ریمپ خودرو چه تاثیراتی دارد؟

با تغییر نرم افزار ECU، موتور خودرو می تواند خیلی بیشتر از حداکثر توانایی خود کار کند. به طور پیش فرض، عملکرد بیشتر خودروها پس از ترک کارخانه به دلایل مختلف کاهش می یابد. علاوه بر این، وسایل نقلیه همیشه دارای ضمانت هستند و آخرین چیزی که سازنده می خواهد این است که مجبور به بازسازی یا تعویض موتورهای آسیب دیده باشد. به همین دلیل عملکرد همیشه به طور پیش فرض در حد توان موتور حفظ می شود.

اکثر تولیدکنندگان و سازندگان خودرو تمایل دارند پیش از تولید نسخه کاملا جدید و ارائه آن به بازار، نمونه هایی از مدل قدیمی که پیش تر تولید شده را با برخی تغییرات ظاهری روانه بازار کنند. با اعمال این تغییرات در تنظیمات ECU موتور خودروهای تغییر ظاهر یافته، سازندگان می توانند سریع تر و آسان تر سطح عملکرد خودروها را تغییر و ارتقا دهند و بدون آن که به مهندسی اضافی احتیاج داشته باشند آن ها را بهبود بخشند.

bpyt_c4.jpg

آیا ریمپ کردن تنها تغییر یک نرم افزار است؟

بله؛ ریمپ کردن در حقیقت به مرحله اول تنظیماتی که شرکت ها و مراکز تنظیم و تقویت خودرو ارائه می دهند، گفته می شود. مرحله اول تقریبا فقط یک تغییر ساده نرم افزار ECU است. مرحله دوم و مراحل بعدی آن معمولا شامل تغییرات بیشتر نرم افزار و همچنین سخت افزارهای اضافی مانند سیستم اگزوز جدید و پمپ سوخت فشار قوی و ... خواهد بود. مراحل سوم و چهارم اغلب شامل به روزرسانی توربو شارژر (موتور شارژ کننده توربین) یا سوپر شارژر (دستگاه هوا و سوخت رسانی بیشتر) خودرو است. مراحل بعدی به کار تهاجمی نیاز دارد و نسبت به مرحله اول بهره وری عملکردی کم تری را به دنبال دارد.

آیا ریمپ کردن برای موتور خطرناک یا مضر است؟

تغییر تنظیماتی که بر کنترل موتور خودرو اثر می گذارد، می تواند اثرات مضر و مخربی نیز داشته باشد؛ همه این تاثیرات بستگی به این دارد که چه کسی این نرم افزار را نوشته است و اینکه مسئول تنظیم کننده تغییرات وسایل نقلیه چگونه آن ها را بر روی  خودرو پیکربندی کرده و اعمال می کند. به همین دلیل ما هرگز توصیه نمی کنیم که خودتان نرم افزار را نصب کنید یا جهت تغییر نرم افزار به مراکز تایید نشده مراجعه کنید. شرکت های تنظیم کننده ویژه ای وجود دارند که نرم افزارهای ECU را می نویسند؛ آن ها معمولا این نرم افزارها را آزمایش کرده و آن ها را پیش از عرضه عمومی، برای مدت یک سال یا بیشتر در اختیار بسیاری از وسایل نقلیه قرار می دهند.

آیا ریمپ کردن خودرو بر گارانتی و ضمانت کارخانه سازنده تاثیر دارد؟

از آنجا که نرم افزار نصب شده به ندرت توسط کارخانه سازنده وسیله نقلیه نوشته شده است، به احتمال زیاد هر گونه ضمانت و گارانتی موجود را باطل کرده و از بین می برد. زیرا کارخانه سازنده نمی خواهد بهره وری موتور را به حداکثر میزان ممکن و یا فراتر از آن برساند و بنابراین در صورت بروز خطا و اشتباه در فرآیند ریمپ کردن، شما باید هزینه بازسازی و تعمیر موتور را شخصا بپردازید و این مسئله مشمول گارانتی نمی شود.

آیا ریمپ کردن بهره وری اقتصادی را نیز به اندازه عملکرد بهبود می بخشد؟

این مسئله به نحوه رانندگی شما بستگی دارد. از نظر تئوری، بسیاری از موتورها قادر به دست یابی به همان بهره اقتصادی با همان موتور پیش از ریمپ شدن هستند. حتی گاهی اوقات می توانند کارایی بیشتری نیز داشته باشند. نکته مهم این است که معمولا با افزایش انرژی و قدرت موتور اتومبیل ها، مصرف سوخت بیشتر از گذشته می شود. از این رو، دلیل اصلی ریمپ کردن موتور خودرو، افزایش عملکرد آن است.

آیا ریمپ کردن خودرو مزیت های دیگری به غیر از بهبود وضعیت عملکردی و اقتصادی آن دارد؟

بله؛ بسته به نرم افزاری که نصب کرده اید و نقشه جدیدی که تعریف کرده اید، برخی وسایل نقلیه از حالت والت (valet mode) و ایموبلایزر (immobiliser mode) نیز بهره می برند که می توانید آن را با سوئیچ اصلی فعال کنید. حالت ایموبلایزر یک سیستم امنیتی الکترونیک است که در خودرو‌ها نصب می‌شود و مانع از روشن شدن خودرو می شود؛ مگر این که از سوئیچ اصلی خودرو استفاده شود. این سیستم از سرقت خودرو با روش‌های سنتی چون اتصال سیم های سوئیچ جلوگیری می کند. در واقع این حالت همان سامانه ضد سرقت خودرو بوده و بدان معنا است که حتی اگر یک سارق قصد سرقت خودرو شما را داشته باشد، اتومبیل شما حرکت نخواهد کرد. چرا که بدون آن سوئیچ، خودرو قابل حرکت و رانندگی نخواهد بود.

حالت والت یا اعزام به تعمیرگاه نیز می تواند بسیار مفید باشد. این امکان برای زمانی که شما اتومبیل خود را در اختیار شخصی قرار داده اید که نمی خواهید مسافت طولانی را با آن رانندگی کند اما برای جا به جایی خودرو به نوعی دسترسی نیاز دارد، کارایی خواهد داشت. به عنوان مثال هنگامی که به یک رستوران مراجعه کرده و پیشخدمت می خواهد اتومبیل شما را به پارکینگ اختصاصی مجموعه منتقل کند با فعال سازی این حالت اجازه استفاده طولانی مدت از خودرو را به وی نخواهید داد. حالت والت عملکرد و حداکثر سرعت را به طور چشمگیری محدود می کند. (به عنوان مثال حداکثر سرعت اتومبیل شما ممکن است به 16 یا 32 کیلومتر در ساعت برسد.)

بنابراین می توان گفت که ریمپ کردن (بهینه سازی برنامه کامپیوتر خودرو) مزایای بسیاری دارد و شما از این طریق می توانید موتور خودرو خود را تقویت کرده و عملکرد آن را بهبود بخشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

بهترین سایتهای مدیا

مجموعه سایتهلیی مه شما میتوانید  خدمات مربوط به مدیا را دریافت کنید

http://postca.loxblog.com/post/144

http://postbf.parsiblog.com/Posts/231

http://postcr.blog.ir/post/125

http://postbd.parsiblog.com/Posts/232

http://postac.blog.ir/post/187

http://posstac.loxblog.com/post/286

http://postcs.blog.ir/post/136

http://postar.parsiblog.com/Posts/244

http://postej.blog.ir/post/176

http://postbv.loxblog.com/post/219

http://postap.parsiblog.com/Posts/149

http://postao.parsiblog.com/Posts/140

http://postcj.loxblog.com/post/153

http://postec.blog.ir/post/211

http://postah.loxblog.com/post/281

http://postcp.blog.ir/post/127

http://postak.parsiblog.com/Posts/136

http://posteg.blog.ir/post/185

http://postaj.loxblog.com/post/156

http://postct.blog.ir/post/125

http://postan.blog.ir/post/156

http://postby.loxblog.com/post/140

http://posteq.blog.ir/post/179

http://postaf.parsiblog.com/Posts/160

http://postco.blog.ir/post/126

http://postaj.blog.ir/post/169

http://postey.blog.ir/post/143

http://postep.blog.ir/post/158

http://postbx.loxblog.com/post/154

http://posten.blog.ir/post/273

http://posteu.blog.ir/post/146

http://postba.parsiblog.com/Posts/170

http://postcl.blog.ir/post/126

http://postbs.loxblog.com/post/275

http://postbu.loxblog.com/post/247

http://postch.blog.ir/post/126

http://postei.blog.ir/post/136

http://postbe.parsiblog.com/Posts/334

http://postcf.loxblog.com/post/150

http://postcn.blog.ir/post/125

http://postcb.loxblog.com/post/148

http://postch.loxblog.com/post/140

http://postem.blog.ir/post/267

http://postaf.loxblog.com/post/295

http://postbk.parsiblog.com/Posts/147

http://postad.blog.ir/post/229

http://posstaq.blog.ir/post/157

http://postcb.blog.ir/post/158

http://postcg.loxblog.com/post/146

http://postag.parsiblog.com/Posts/140

http://postcm.loxblog.com/post/148

http://postck.blog.ir/post/124

http://postef.blog.ir/post/197

http://postah.blog.ir/post/150

http://postce.blog.ir/post/156

http://postaq.parsiblog.com/Posts/136

http://postci.loxblog.com/post/138

http://postcv.blog.ir/post/143

http://postcn.loxblog.com/post/139

http://postao.loxblog.com/post/299

http://postea.blog.ir/post/220

http://posstap.blog.ir/post/161

http://postev.blog.ir/post/144

http://postbt.loxblog.com/post/148

http://postah.parsiblog.com/Posts/159

http://postcm.blog.ir/post/135

http://postex.blog.ir/post/141

http://postcq.blog.ir/post/126

http://postcj.blog.ir/post/126

http://postcd.loxblog.com/post/140

http://postez.blog.ir/post/143

http://posteo.blog.ir/post/142

http://postaj.parsiblog.com/Posts/237

http://postaf.blog.ir/post/192

http://postat.parsiblog.com/Posts/146

http://postbc.parsiblog.com/Posts/144

http://postag.loxblog.com/post/163

http://postci.blog.ir/post/125

http://postet.blog.ir/post/146

http://postak.loxblog.com/post/385

http://postbz.loxblog.com/post/140

http://posteb.blog.ir/post/207

http://postek.blog.ir/post/185

http://postcb.parsiblog.com/Posts/263

http://postav.parsiblog.com/Posts/133

http://postck.loxblog.com/post/142

http://postax.parsiblog.com/Posts/132

http://postad123.loxblog.com/post/491

http://postcl.loxblog.com/post/140

http://postas.parsiblog.com/Posts/299

http://postan.loxblog.com/post/217

http://postcu.blog.ir/post/136

http://postao.blog.ir/post/163

http://postew.blog.ir/post/142

http://postbw.loxblog.com/post/161

http://posteh.blog.ir/post/150

http://postan.parsiblog.com/Posts/158

http://postau.parsiblog.com/Posts/135

http://postel.blog.ir/post/254

http://postag.blog.ir/post/155